Το σκέφτηκα πολύ πριν ανεβάσω αυτό το δείγμα. Ο David Firth είναι ένα από τα πιο παράξενα και νοσηρά θαύματα του χώρου της κινούμενης εικόνας. Αυτό είναι από τα πιο υγιή καρτούν που έχει φτιάξει ποτέ.. Βασισμένο σε όνειρα του..

Στο http://www.fat-pie.com/ θα δείτε δουλειά και σχόλια και άλλα πολλά.

Η γνωστότερη σειρά του είναι το αηδιαστικό και απελπιστικό και ανυπόφορο Salad Fingers..
Για να καταλάβετε δείτε αυτό ή αυτό, η ευρηματικότητα και η δημιουργικότητα του είναι εντυπωσιακή.. Τον έχω παρακολουθήσει προσπαθώντας να τον καταλάβω ενώ με ενοχλεί και με συγκινεί ταυτόχρονα. Ομολογώ πως τις περισσότερες από τις μικρές του ταινίες δεν μπορώ να τις δω ολόκληρες.

Τι τον ωθεί; Το γέλιο του είναι πικρό και η ορμή του νεανική, συγκρούεται με έναν κόσμο έτοιμο, τελειωμένο και βλακώδη. Όμως μια αποκλειστικά “κοινωνική” ανάγνωση αποτελεί κουταμάρα, τα ζητούμενα του είναι συχνά φιλοσοφικά.

Στις ιστορίες του David Filth υπάρχουν ξεσπάσματα ωμής βίας παράλογης και δεινά ενδεχόμενα που υπονοούνται. Μαζί με την αγωνία υπάρχει το κακό σαν κάτι αδιανόητο κι ανεξήγητο. Ο πόνος επίσης μοιάζει παράλογος και παρούσιάζεται σπαραχτικά.

Αυτό το κακό το αντιμετωπίζει με χιούμορ και το γιορτάζει σε βαθμό που αρχίζει όλο αυτό να γίνεται προβληματικό, να γίνεται στυλ και εξυπνάδα. Παράλληλα υπάρχει μια νοσταλγία για κάτι όμορφο που κάποτε υπήρξε και δεν υπάρχει πια και δεν θα γυρίσει ποτέ. Όσο για την αφηγηματική γραμμή.. ποιά γραμμή δηλαδή; Η αφήγηση πάει κι έρχεται όπως να ναι.

Σ’ όλη του την δουλειά υπάρχει ένα βαθύ στρες. Όχι το αστικό στρες αυτό που προκαλεί ο σύγχρονος τρόπος ζωής. Υπάρχει και το άλλο στρες το λεγόμενο, ατυχώς μάλλον, μεταφυσικό ή υπαρξιακό ή φιλοσοφικό. Αυτό το στρες το γνωρίζει η ανθρωπότητα από πάντα. Τα ερωτήματα τα υπαρξιακά και κοσμολογικά απασχολούν όλους τους ανθρώπους. Όσοι δεν τα θέτουν ανοικτά είναι εκτεθειμένοι, σ’ αυτά τα ερωτήματα, ακόμα περισσότερο μια που ασυνείδητα τους επιτίθενται οποτεδήποτε και χωρίς οι ίδιοι να το διακρίνουν. Αυτό είναι συχνά ένα κλειδί κατανόησης του κόσμου και της εποχής μας.

Advertisements